Dundee

Idag har jag varit inne i Dundee och vandrat för mig själv, trodde nämligen att shopping skulle hjälpa mot den tunghet jag känt i hjärtat de senaste tre dagarna. Först var det bara hemlängtan, men de senaste tre dagarna har det känts som om någon hade dött, som om jag aldrig skulle kunna bli glad igen.
Efter att inte ens shopping kunnat få mitt humör att förändras bestämde jag mig för att åka hem, bröt ihop och kunde inte lugna ner mig.
Varför jag tog beslutet att åka hem var mycket för att det inte längre kändes som att det var värt det, att ha en stor sorg i själen är inte en skön upplevelse. Så fort resan hem var bokad började knuten lossna.
Visst känns det som ännu ett misslyckande men ändå vågade jag ge mig på det igen efter en tidigare dålig upplevelse, jag vågade sälja hem och lämna allt för att ge mig ut i det okända.
Jag har under denna resa lärt mig mycket, allra mest om mig själv.. Jag känner mig glad över att få åka hem, glad över att få krama om Kristoffer i morgon och att skaffa en lägenhet igen efter att ha varit bostadslös i två månader. Jag ser framemot att gå tillbaks till jobbet och starta om mitt liv, för det är precis vad allt detta har givit mig, en möjlighet till omstart. Nu börjar vi om på en ny kula du och jag, Kristoffer.
Jag kommer att uppdatera och lägga upp massor av bilder ifrån Skottland som är ett land som jag verkligen rekommenderar er att besöka.
Au pair livet var inget för mig, så nu går jag vidare och kan checka av det som något som inte fungerade för mig.
Nästa resa blir tillsammans med någon, allra helst Kristoffer, allra helst till vår 5 åriga bröllopsdag nu i Juni HINT HINT Kristoffer! ;)
Från en Au pair i Dundee som är glad att få lämna Skottland om mindre än ett dygn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0