Hi from Dundee!

Här kommer min första blogg ifrån Dundee, har lite problem med Internet, att få det kopplat till min dator och de jag har fått lånat verkar inte blogg.se fungera på. Har fortfarande Internet problem men just nu sitter jag i ett av lyxstugorna som de hyr ut där internet fungerar bättre på min dator.

De två dagar som passerat har handlat om att försöka lära sig mycket nytt. Har fått scheman och allt är ordentligt organiserat. Jobbar ca 35 timmar i veckan, 25 med barnen och hushållet, 10 på Hideaway som är lite utav lyxstugor för par som vill komma undan och leva i lyx på landet.

Jag bor verkligen på en bondgård för övrigt, finns får och kossor här. Behöver dock inte arbeta på gården tack och lov för kossorna är verkligen stora och läskiga! Usch!

Jag har det verkligen bra här, familjen är hur bra som helst, väldigt jordnära och snälla, barnen är bra och hyfsat skötsamma, men barn är ju ändå barn så visst lyssnar de inte i bland och visst de är lite gnälliga ibland men ändå måste jag säga att jag gillar de båda.

De 10 timmar jag arbetar på Hideaway ser jag faktiskt mest fram emot, sätta mp3 lurarna i öronen och bara städa, även om det är extremt viktigt att det blir perfekt är det ändå skönt att få pengar för att städa och få vara lite för sig själv. Hjälpte Caroline att städa ett rum idag och en sak säger jag bara, Kristoffer du och jag måste åka och vara gäster på Hideways. Bastu, dubbeldusch, utsikt mot bergen, vin på kylning, brasa bredvid sängen, badkar med utsikt mot bergen, det första du ser när du vaknar är bergen, ute jacuzzi :) m.m

Det enda jobbiga är att hemlängtan kom otroligt fort denna gång, redan igår morse kändes det jobbigt. Men eftersom Stoffe kommer hit om 6 veckor har jag ändå ett mål att se fram emot, efter det är det ju bara 4 veckor kvar tills Carros student och jag kommer hem till Sverige över helgen. Jag måste säga att trots hemlängtan känns det ungefär 100 gånger bättre denna gång än förra gången. Nu är jag ju visserligen bara inne på min andra dag, men det är någonting med hur barnen är och hur öppen mamman är som gör att det känns bra. I morgon ska vi till Edinburgh men jag ska i princip bara ta hand om barnen på ett vattenland så jag kommer nog inte att uppleva Edinburgh särskilt mycket just i morgon.

Familjen bor i ett enormt hus, kommer ta en stund innan jag lär mig hitta :)

Jag har det bra, även om det känns lite ensamt, finns inga andra au apairer här vad jag kunnat lista ut, hoppas kunna lära känna nya människor senast nästa vecka!

Hoppas att jag kan blogga igen snart!

Massa kärlek
Emelie

Kommentarer
Postat av: Mommo

Skönt att läsa ut det positiva i din beskrivning. Det kommer att bli bra när du känner dig mer hemma. Verkligen fint med husen där. Önskar att få bo så där nån gång.

Det var Sir Walter Scott munumentet det jag menade var "An ugly building until (at) Princesstreet" Man ser den nog på långt håll. Inte som Effieltornet precis men nåt sånt.

Tänk på mig då.

Kramen

mommo

2012-04-04 @ 19:11:03
Postat av: Madde

Vad skönt att det fungerar mycket bättre denna gång. Kram

2012-04-05 @ 13:32:19
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0