Till er:

Med fördomar och åsikter om att jag givit upp tidigt båda mina au pair försök:

För det första, varför bryr ni er? Det är väl ändå mitt liv?
Till er som själva varit utomlands ensam under längre tid och tycker att jag är vek som ger upp: Grattis du har ett starkare psyke än vad jag har eller så har du inte tillräckligt mycket att längta hem till.
Till er som aldrig varit utomlands ensam under en längre tid men som ändå har åsikter:
Gör det själv då istället för att ha så många åsikter om hur andra ska hantera och göra saker.
Till alla andra som stöttar mig: TACK!
Jag är glad att jag har så mycket att längta hem till att jag inte klarar av att vara borta, det betyder väl att jag är så pass lycklig att jag hellre är hemma? :)
Ser framemot att krama Stoffe ikväll sedan ska jag köra slut på mig själv på gymmet i morgon!
En arbetsdag kvar här sedan blir det Sverige nästa!
Emelie

Kommentarer
Postat av: Madelene

DU är stark och skitduktig! Det är väl fantastiskt att du har så mycket som du längtar hem till. Hoppas flygresan hem går bra! Hör av dig om du kommer till Gävle!

2012-04-11 @ 08:29:51
URL: http://www.leneet.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åååh, folk och deras åsikter. Folk lägger ner så mycket energi på att bry sig om andra och deras liv. Orka?!



Jag tycker du är så modig som ens vågade åka. Jag har sådan hemkärlek att jag inte ens skulle ta mig till att söka utan att börja storböla, och du klarade såhär länge! Nu kan du bocka av det här från din att-göra-lista och ägna all din energi åt det som fortfarande behöver bockas av.



Välkommen hem!

2012-04-11 @ 08:34:08
URL: http://barahannah.blogspot.com
Postat av: Åse

Tycker som föregående. Du gör helt rätt som följer hjärtat. Ja, kanske passar det andra bättre att vara borta så länge, men du har prövat och insett vad du vill göra. Styrkekramar till dig.

2012-04-11 @ 18:17:25
Postat av: Madde

Nu har du försökt en gång till ialf och som du sagt förut nu kan du skrota denna dröm och du kommer sannolikt inte ångra dig att du har åkt för annars hade du ångrat dig att du inte åkt och folk tycker på tok för mycket.

2012-04-11 @ 20:59:50
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Linn

För det första, det var starkt och modigt av dig att prova en andra gång. För det andra så är det starkt av dig att inse att det inte var din grej och ta beslutet att åka hem. Det kan inte ha varit lätt. Slutsatsen är att jag tycker du är stark!

2012-04-12 @ 11:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0