Hallsberg-Västerås-Stansted-Cork-Carrigaline

Började min resdag med en brunch hemma hos mamma med mormor, mamma, 4 syskon och Kristoffer då förstås.

Åkte vidare emot Västerås där det blev en massor av tårar, planet lyfte och jag kände att ångesten över mitt val att åka iväg började komma. Flygningen gick förvånadsvärt bra, jag till och med njöt lite av att kunna läsa en trevlig bok och bara kunna umgås med mig själv. Mellanlandning på Stansted och väntan på nästa flygning i ca. 5 timmar. Jag är glad att jag ändå klarade allt själv, kände mig heller inte allt för ensam. Flygningen mellan Stanstad och Cork tog ca. 55 minuter, otroligt smidig även denna flygning.

På Cork airport möte Fionnoula upp mig, en vädigt ödmjuk och trevlig människa som jag känner att jag nog kommer att få riktigt bra kontakt med. Eftersom jag kom hit när det var mörkt tyckte jag att det var lite extra läskigt när de körde på fel sida av vägen och fy vad fort det gick.. På onsdag ska vi ut och övningsköra min vänsterkörning :)

Sedan efter denna färd kom vi hem till familjen som bor i en villa utanför Carrigaline. Barnen sov men jag fick möta pappan Brendan som är en öppen och trevlig man även om han också verkar kunna vara lite reserverad. Tror att Brendan och jag också ska komma bra överrens.

Så här började min resa..

Kommentarer
Postat av: mommo

Vad skönt det låter. Håller tummarna för att det fortsätter så...

Kramen mommo

2012-02-13 @ 22:09:31
URL: http://bodilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0